• TOP
  • NEWS
  • 健康情報医学講座 公衆衛生学分野教授候補者の公募について / Recruitment of a professor at the Department of Epidemiology, Tohoku University Graduate School of Public Health

お知らせ

  • 採用情報

健康情報医学講座 公衆衛生学分野教授候補者の公募について / Recruitment of a professor at the Department of Epidemiology, Tohoku University Graduate School of Public Health

この度、本研究科 健康情報医学講座 公衆衛生学分野の 辻 一郎 教授が令和5年3月31日付けで退職することに伴い、後任候補者を公募することになりました。
本分野教授は、公衆衛生学に関する教育及び研究を担当します。
つきましては、御多用中のところ誠に恐縮ではございますが、貴関係者に周知いただくとともに、適任者がおられましたら、ご推薦くださるよう併せてお願い申し上げます。

ー ー ー ー

This is to inform you that Professor Ichiro Tsuji will retire on March 31, 2023, from the Department of Epidemiology, Tohoku University Graduate School of Public Health. We are now calling for applicants for the position of his successor.

This position will be head of the Department of Epidemiology, Tohoku University Graduate School of Public Health, and responsible for education and research in Epidemiology

ー ー ー ー

1.提出書類

①推薦書・・・(A4版、様式任意、自薦も可)
②履歴書・・・(別紙様式参照)
③研究業績目録・・・(別紙様式参照、主要論文10編以内の別刷り各1部を添付)
④教育業績目録・・・(別紙様式参照、関連学会における教育活動を含む)
⑤競争的資金獲得状況・・・(別紙様式参照)
⑥研究成果のまとめ・・・(様式任意:4,000字程度、産学連携・知財含む、図表も可)
⑦教育・研究に対する抱負・・・(様式任意:4,000字程度、図表も可)
※ 推薦書以外の提出書類は、CD-R等の電子媒体にPDF形式で保存の上、併せて提出願います。

2.付記事項

(1)博士の学位を有する者
(2) 大学の教員等の任期に関する法律に基づく任期あり(任期10年・再任可)

3.提出期限 令和4年7月11日(月)必着

4.任用予定日 令和5年4月1日

5.提出先

〒980-8575
仙台市青葉区星陵町2番1号 東北大学医学部・医学系研究科総務課人事係宛
※郵送の場合は、書留など記録が残る方法でお願いします。

6.問い合わせ先

東北大学医学部・医学系研究科総務課人事係
TEL 022-717-8004
FAX 022-717-8021
Mail med-jin*grp.tohoku.ac.jp(*を@に変換してください)

7.その他

(1) 選考の過程で、プレゼンテーション、模擬講義等をお願いすることがあります。
(2) 選考の過程で、教育・研究等の現地視察に伺うことがあります。
(3) 提出書類は原則として返却いたしません。提出書類により取得する個人情報は、選考及び採用以外の目的には使用しません。
(4)東北大学は共同参画を推進しており、多様な人材の積極的な応募を歓迎しています。
雇用の分野における男女の均等な機会及び待遇の確保等に関する法律第8条に基づき 女性教員の在籍率を改善するための措置として、公正な評価に基づき職務に必要とされている能力が同等と認められる場合は、女性を優先的に採用します。
東北大学には全学教職員が利用できる川内けやき保育園(定員30名)、青葉山みどり保育園(定員116名)および、星陵地区の方が利用できる星の子保育園(定員120名)があり、全国の国立大学の事業所内保育施設として最大規模の保育環境が整っています。
また、大学病院内に軽症病児・病後児保育室もあり、全学教職員が利用できます。
その他、本学の両立支援、研究支援等の詳細及び共同参画の取組については、下記URLをご覧ください。
男女共同参画推進センターWEBページ http://www.tumug.tohoku.ac.jp/

【資料(提出書類)】

記載要領[PDF]
別紙様式1(履歴書)[Word]
別紙様式2(研究業績目録)[Word]
別紙様式3(教育業績目録)[Word]
別紙様式4(競争的資金獲得状況)[Word]

ー ー ー ー

1. Application materials

① Recommendation Letter (A4 size, free format. Self-recommendation is acceptable)
② CV (Form 1)
③ Publications list (papers, books, lectures, awards, patents, etc.) (Form 2, and attach copies of key papers (up to 10 papers))
④ List of the educational portfolio, mentoring, awards, etc, includes educational activities at academic societies. (Form 3)
⑤ Grants received (Form 4)
⑥ Outline of research history and accomplishments (Free-format, approx. 4,000 characters in Japanese or approx. 2,000 words in English, including industry-academia collaboration and intellectual property.  Figures and tables may be included.)
⑦ Plans for education, and research (Free format, approx. 4,000 characters in Japanese or approx 2,000 words in English. Figures and tables may be included.)
※ Documents other than the recommendation letter should be submitted in PDF format on a CD-R or other electronic media.

2. Additional remarks

(1) Applicants must have a Ph.D.degree
(2) Terms of office based on the Act on Term of Office of University Teachers, etc.  (Ten-year term, renewable)

3. Deadline for applications

 Monday, July 11, 2022 (must be received by July 11, 2022)

4. Date of Appointment

 April 1, 2023

5. Where to submit

Tohoku University School of Medicine General Affairs Office Personnel Section
2-1 Seiryo-machi, Aoba-ku, Sendai, Miyagi, 980-8575, Japan 

※ If you send by post, please use registered mail or some other trackable method.

TEL 022-717-8004
FAX 022-717-8021
Mail med-jin @ grp.tohoku.ac.jp

6. Contact

Tohoku University School of Medicine General Affairs Office Personnel Section

TEL +81-22-717-8004
FAX +81-22-717-8021
E-mail med-jin @ grp.tohoku.ac.jp

7. Others

(1) During the selection process, you may be asked to give presentations, mock lectures, etc.
(2) During the selection process, we may visit your workplace for site inspection.
(3) As a rule, submitted documents will not be returned.  Personal information obtained from the submitted documents will not be used for any purpose other than selection and recruitment.
(4) Tohoku University promotes gender equality and encourages people of varied talents from allbackgrounds to apply for positions at the university.

Pursuant to Article 8 of the Act on Securing, Etc. of Equal Opportunity and Treatment between Menand Women in Employment, Tohoku University shall, as a measure for increasing the presence ofwomen among the academic staff, prioritize the hiring of women deemed qualified for each jobopening, based on impartial evaluation.

Tohoku University has the largest on-campus childcare system of all Japanese national universities.This network comprises three nurseries: Kawauchi Keyaki Nursery school (capacity: 30) andAobayama Midori Nursery school (116), both open to all university employees, as well as HoshinokoNursery school (120), which is open to employees working on Seiryo Campus. In addition, TohokuUniversity Hospital runs a childcare room for mildly ill and convalescent children which is availableto all university employees.

See the following website for information on these and other programs that Tohoku University runsto assist work-life balance, to support researchers, and to advance gender equality.

Tohoku University Center for Gender Equality Promotion website : http://www.tumug.tohoku.ac.jp/

【Application materials】

Instructions [PDF]
Form 1(Curriculum vitae) [Word]
Form 2(Publications list) [Word]
Form 3(List of educational portforio) [Word]
Form 4(Grants received) [Word]

ページトップへ戻る